Friday, March 13, 2009

bebudak sekolah dan seks!

geram dengan peristiwa yang aku tulis di entry sebelumya, aku perturunkan KISAH BENAR yang terjadi di sekolah berdasarkan pengalaman kawan2 aku yg jadi cikgu..

kes 1-

seorang pelajar lelaki ditangkap kerana membawa vcd lucah, setelah puas disiasat akhirnya dia mengaku. Bapanya datang untuk membincangkan kes ini dan tindakan disiplin yang diambil. Setelah melihat bahan bukti iaitu vcd itu bapa pelajar ini setuju anaknya digantung seminggu. sewaktu keluar dari bilik kawan aku si guru disiplin, kawan aku terdengar bapa ini memarahi anaknya,"yang kau curi vcd aku buat apa?"


kes 2-

sepasang pelajar ditangkap berkhalwat oleh guru2 di mana bebudak ni dah terlanjur pun..ibu bapa mereka dipanggil, kerana khuatir dengan tindakan pihak sekolah ibu si budak perempuan berkata kepada guru disiplin,"apa yang nak dikatakan salah cikgu? bukankah mereka suka sama suka?"

si guru ni cukup bengang...dan terpaksa berkurang hajar menjawab,"ye ke? kalau puan cakap begitu dari dulu lagi, sayalah orang pertama yang tebuk anak puan!"

..si ibu terdiam..tu dia!!

9 comments:

ahmad tarmizi said...

Betul lah tu
Tanam padi, kita tuai padi
tetapi,jikalau....
tanam lalang, lalang lah kita tuai.
Siapa salah??

al amin said...

Itulah suasana sebenar masyarakat kita...mak ayah deme pun tak kose ambik hal...cikgu pulak yang beriye bebeno nak kisahkan anak deme.

Memang parah orang kita.

Tapi teman pesan kat semua cikgu...jangan kisah. Buat je keghoje mengkome elok2. Banyak pahala kome jaga anak oghang. Bukan semua oghang nak buat keghoje ghupe itu la ni....

Isa said...

Aku rasa anak/keluarga bangsa lain lebih bermoral dari keluarga melayu. Anak melayu terlebih barat dari bangsa barat sendiri.

Minta maaf jika ada melayu yang terasa.

Melalui pengamatan terhadap keluarga melayu, malahan dari kalangan sanak saudara dan jiran tetangga sendiri. Apabila ditegur dikatanya kita menyibuk dan suka jaga tepi kain diorang.

Akhirnya bila anak dah barai, terhegeh2 datang minta selesaikan masalah, jawapannya pergi mampus la...

Itulah akibatnya apabila Islam hanya sekadar perhiasan sahaja. Sendiri fikir la...

Anonymous said...

Salam LKS, dah menjadi tabiat orang melayu(eeh..aku pun melayu tapi dah campur sana sini sikit) suka sangat bila nasi dah jadi bubur. Katanya bubur pun boleh makan. Memang Lah bubur tu boleh makan tapi sedap ke? Cuba bayangkan kalau kita hidang bubur nasi dgn kari waktu makan tengahhari kat tetamu tak ke pelik? Bubur ni sebagai andaian(sendiri faham le ye)

lanterajiwa said...

salam... bro... tumpang promo tee-shirt ya... =)

T-Shirt Kenangan PERISTIWA PERDANA BULAN MAC

(1) T-SHIRT ANTI PPSMI ( RM30 termasuk biaya pos )

(2) T-SHIRT JANGAN BUNUH BAHASA IBUNDA ( RM25 termasuk biaya pos )

(3) T-SHIRT SIDANG TERGEMPAR DUN PERAK ( RM25 termasuk biaya pos )

(4) T-SHIRT KERANDA 152 ( RM25 termasuk biaya pos )

http://lantera-jiwa.blogspot.com/2009/03/t-shirt-kenangan-peristiwa-perdana.html

Pyanhabib said...

"yang kau curi vcd aku buat apa?" kah kah kah!

TumpangSekaki said...

yeop kau tolong ckp kat kwn kau yg cikgu tu kata aku nak tumpang sekaki nak tolong tebuk lagi dan lagi dan lagi sampai puas...amacam? lawa ke awek sekolah tu? syok gak awek muda camni...hua..hua..hua

pejuang said...

teringat salah satu hadis nabi, maksudnya lebih kurang begini. "Kalu baik pemimpinnya, baik lah rakyatnya, kalu jahat pemimpinnya, maka buruklah rakyatnya"

Term Papers said...

Should tell the children about its aftermath. That is absolutely immoral.