Sunday, March 8, 2009

cerita Tok teman, cerita Tok Kulup!

Wahai Kulup dengar cerita Tok kamu ini
Tok tak takut hantu Tok benci penjajah
Oghang puteh Tok lawan Jepun Tok seligi
Tok pada Tok dulu digelar oghang "panglima Pancung Tak Bertanya"
Rimau pun ditampornye..
Jangan biorkan anak cucu kamu takut hantu
Jangan sembah makhluk
jiwa kena kuat kena merdeka
kalau takut nak melawan diam saja
tapi tunduk tidak sekali

ii
Wahai cucuku dengar datukmu si Kulup Sakah nak khabor
Tok tak gentar sama hantu Tok benci penjajah
gas Tok redah FRU Tok ngelak
Tok pada Tok pada Tok dulu digelar oghang sebegitu
Rimau pun ditampornye..
Jangan jadi lembu jangan jadi barua
Jangan jadi pecacai
jiwa bior bebas bior tegas
kalau tak jadi obor penerang kegelapan
cukuplah jadi kekunang penyeri malam

11 comments:

Isa said...

Ganaih kamu yeop... rimau pun kamu tampor.. tak leh menaip ler deme lepaih ni...

Rimau jangan marah aar... no joker no funfair.. ha..ha..ha..

asha said...

Tok kamu orang mane? Tok aku orang Tasek, Ipoh. Kalau kamu kenal, nama dia usop badak, keje tangkap badak. Dia suka lawan orang tepi rel kereta api. sebelum dia bedal orang tu, dia tendang rel keretapi dua tiga kepin, tercabut, melayang, maka larilah musuh

Navy pencen

Anonymous said...

Inilah Kesannya

Lirik Lagu : Allah Peduli - Agnes Monica


Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yang
Ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sebab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sebab Allah Yesus ku
Mengerti

kulupSakah said...

justeru apa pula serangan kite?
asyik kite je kene serang..bebudak kite sebok dihidang dengan hiburan kosong, depa pun tarukla racun kat situ..

dulu penyair2 dan karyawan adalah ulama2 seperti Hassan Tsabit, Jalaluddin Rumi, Fariduddin Attar, Rabiatul Adawiyah..la ni ulama2 tak masuk bidang seni lalu vakum itu diisi oleh mamat minah tak sekolah- atau rendah moralnya..

cakano said...

anonymous,

tu bukan kerja kami. org yg tegur pi ceramah ke ulu ke hilior dok cakap benda ni semua kena gam kena tangkap kena belasah ngan polis. tiggallah mereka ulama yg cari makan glomour masuk tv.

pilah suruh org melayu umno buat sesuatu. pilah sakat anak2 org kristian tu plak.

cicit kulup sakah said...

atuk teman penah hentak hantu ayor kt sg peghak...atuk teman penah cabor antu langsuor turun pokok masa dia ngaco sepupu teman balik sekolah kt sayong lembah...dan yang paling best atuk teman penah bisik kt teman suruh lawan balik 'ABG2 SEDARA' teman yang buli teman masa kecik2 kt kg...hahahahaha...

kulupSakah said...

agak nyibuk je kamu ni..isy!ngancuk...
tobatle jadi taiko manjoi

asha said...

Ish...terrer atok kamu yop...atok aku ilmu kebal, masa kena serang bintang tige kat chemor, kominis tu tembak family atok aku, mak nyorok celah kangkang atok, satu peluru lepah celah kaki atok, mak kena kat peha, ada bekas sampei sekarang...lepas tu mak pindah manjoi..aku jadi tokan manjoi sebelom masuk navy...deme ni betoi ke terrer? atok parti kapai layor, mak parti pas, mak sedara parti roket, bapak sedara parti kepala lembu... aku parti tapaware....mangkah undi pos...tapi tak penah pangkah cap timbang le...rebel


Navy pencen

kulupSakah said...

idakle terer..terrorist lagile idak..
teman parti buruh

Term Papers said...

I enjoyed reading your article, thank you for posting.

Jerry said...

This is an astonishing entry. Thank you very much for the supreme post provided! I was looking for this entry for a long time, but I wasn’t able to find a trusted source.

Persuasive Essay