Tuesday, February 24, 2009

50 tahun jasa2 umno kepada melayu..(epilog untuk anonymous)

50 tahun perjuangan umno untuk orang melayu-

1) Singapura terlepas...diikuti batu putih setengah kurun kemudiannya
2) melayu tinggal 3% tersengih2 di pulau pinang..
3) melayu kekal kuota 90% di pusat serenti
4) BBMB lingkup difaraidkan ,hari ni ia tinggal sejarah/bergelar CIMB
5) Melayu menyanyi dan berlakon, lanun cetak rompak kaya (osman tikus terkorban)
6)KLCC teguh berdiri, melayu tersengih2 kat laman..di dalam nak kencing pun tak mampu
7) tulisan jawi dihapuskan sampai suratkhabar jawi utusan MELAYU pupus seperti kaum tsamud
8) ramai mengaku melayu masuk umno untuk menikmati keistimewaan jadi kaya walhal ada yang dari kerala, tok syed arab, anak kutty, anak kailan dan bernama jeanne..
9) bangunan zakat dan baitulmal tinggi melangit tapi rancangan bersamamu penuh melayu melarat..
10) bahasa melayu tinggal dalam jamban...

umno pejuang kemerdekaan? hisyy..umno parti melayu berakronim inggeris yang berjuang untuk merdeka tu dah mati dan diharamkan pertengahan 80an...
ia dinamakan umno(baru) dengan ahli 001 nya Dr madey..rujuk buku perlembagaannya..

lama kelamaan perkataan 'baru' dalam kurungan tu dihilangkan oleh madey si penipu..
sepatutnya umno sekarang bernama 'umno baru"..

bukti:- akhbar the straits time dulunya beribu pejabat di singapura dan cawangannya di jalan riong, KL. bila singapura keluar dari Malaysia, ia berpecah, akhbar singapura kekal dengan nama asal tetapi di malaysia bertukar baru bernama the new straits time!

22 comments:

Taiko said...

SETAKAT NI JE KE KEPALA HOTAK KAU? KESIANNYA MELAYU BANGSAT MCM KAU NI YE TAK TAHU KENANG BUDI. KAU DULU DIBESARKAN KAT NEGARA KOMUNIS MANA BANGANG? ORG MCM KAU NI KALAU SEREMPAK DGN AKU MEMANG AKU PANCUNG DGN PEDANG SAMURAI JE.

kulupSakah said...

duduk kat negara komunis pun ada sekolah,masjid lah bahalol..tapi takde depa belasah harta rakyat, guantanamo bay kurung rakyat asing tak kurung rakyat sendiri macam ISA, 98% nya melayu Islam..

taiko bodoh, kalau nak pancung aku emel aku dulu, aku sediakan parangnya..

UMNO BANGANG said...

YE LE..TAIKO BANGANG...SYUH!!!!!PI CUCI TANGAN HANG YANG PENUH TAIK!!!! HOIII!!! MANGKUK! KALU MASUK UMNO JADI PENCACAI MACAM KO LEBIH BAIK DUDUK DALAM LUBANG TAIK.....LUBANG TAIK LEBIH MULIA DARI UMNO...PARTI REPUT!!!! PI GI DAH!!!!

ps: kalu cakap dengan pencacai umno macam taiko nie....pastikan hidung ditutup kerana kuatnya bau taik...satu lagi tolong bawak payung takut ena kencing...kahhhhakahhh

ANWAR IBRAHIM said...

Salam

Nak mintak tolong sikit boleh tak saudara jangan buat cerita karut marut lagu ni? Kita sedang dalam keadaan kritikal. Saya menjelajah banyak blog pemuda Pakatan tapi intipati kandungan penulisan hanya mengundang rebah diri sendiri. Saya tidak perlukan provokasi sedemikian rupa. Harap maklum.

ANWAR IBRAHIM

Anonymous said...

ANWAR IBRAHIM,

hang tak de kerja lain ke?. lawaknya hang mengaku jadi DSAI. seni ayat hang taj jadilah..... kah, kah, kah....

ANWAR IBRAHIM A.K.A. ANONYMOUS.

rajauda said...

ANWAR IBRAHIM,

hang tak de kerja lain ke?. lawaknya hang ngaku jadi DSAI, seni ayat hang tak jadilah..... yang kritikal bukan PR tapi parti rasuah hang.

ANWAR IBRAHIM a.k.a. Anonymous....

kotak14 said...

osman tikus kata kat bujang " hidup mesti terus brother " sebab ayah ku dan angkasawan pernah bertemu di galeri ibrahim hussein.

cemana nak teruskan hidup?kita jatuhkan BN dan UMNO.kalau tidak anak cucu akan marah generasi kita kerana bersekongkol dgn perasuah dan penyamun berdaftar

UMNO BANGANG said...

BUAT BARUA UMNO....Hoiiiii mangkuk jangan menyamar jadi Anwar la hoi...apa kata ko jadi Rosmah bolehla beristerikan Najib...kahhhhakhhahhh

Anonymous said...

....Taiko...awat hang hanprak sgt ni. hehee..senang2 nk pancung olang. Taiko ni spesis otak udang kot,manyak taik ooo, otak lembu lai baik oooo.Melayu memang dah dibangsatkan oleh melayu sjk 50thn ooo. Awat hang Taiko tak nak sedar lai ke......porah ceit punye Taiko

Anonymous said...

hehee Taiko bangsat....membangsatkan kaum melayu jek....bangsat lu Taiko , ade lagi org melayu layu mcm lu jadi balaci...mampuih pi lah hang

Anonymous said...

bodoh punye taiko....name jek gempak, jadik barua gak...porah lu taiko

sediaraja said...

Saya nak cadangkan agar umno baru tukar kpd umno haru biru atau umno merapu...ok ke???

hoi Taiko, tak kenang budi ko kata...yg ketua umno ko peranap negara ko tak kesah. Ni la jenis melayu yg kelabu mata lepas kena suap dgn RM10 & sehelai pelikat...otak singkat tul!!

ZACKARAS said...

nak tambah lagi satu dah 52 tahun
pemimpin2 umno memperjuangkan 30 peratus hak bumi. Kita rakyat diperbodohkan untuk mempertahankannya....cuba kita kaji selama 52 thn 30 peratus (ekonomi)utk bumi itu siapa yang dapat...rakyat miskin bertambah miskin....yang dapat ialah orang2 yg berkepentingan dlm parti umno shj...yang kaya bertambah kaya...jadi kenapa kita jadi bodoh
dijadikan alat untuk kepentingan
mereka2 yg keparat dan haprak tuu..

pemandu teksi said...

lebih 50 tahun memerintah ada ke budi UMNO kat aku?? aku rasa UMNO tek pernah berbudi dan berjasa pun kat aku..!! menghisap darah aku lagi adalah.. orang bangsat macam taiko je kot yg ada terhutang budi ngan UMNO ni sebab UMNO masih menghalalkan arak, judi, 4 nombor eko, zina. Tu yang taiko bangga sangat ngan UMNO ni.. pergi JAHANAM lah kau dengan tuan2 parti engkau tu..!!

kulupSakah said...

aku lbih bahagia kalu persoalan yg aku lontarkan tu dijawab dgn fakta oleh anonymous, setakat ngutuk orang, GERAK pun boleh...(sila rujuk glosari di entry lepas utk mengetahui makna gerak

Anonymous said...

Setahun Jasa Pakatan Rakyat Pada Orang Melayu .
1- Memberi tanah pajakan 999 tahun untuk orang DAP. Cina pajakan Hongkong pada british hanya 99 tahun, itulah bijaknya orang PR.
2- Cakap besar boleh basmi miskin Tegar di Pulau Pinang, tapi penipu. nak bukak akuan amanah pun tak tahu. Yang dia tahu bukak kain. Orang macam ni pun boleh jadi MB.
3- Mengamalkan budaya pergaulan bebas dan budaya liwat dalam masyarakat Melayu Islam.contohnya di bukit telanjang dan bukit selambu tak ketinggalan kes saiful.
4- Menyamaratakan agama Islam dengan agama lain seperti Hindu, yahudi, buddha dan kristian. yang ini sesat lagi menyesatkan. Membenarkan orang DAP dan keling Hindraf PKR menghina Islam. Barua-barua PKR diam tanda setuju.
5- PR tak tahu memerintah keadaan ekononi negeri parah, yang disalahkan kerajaan Pusat tak beri bantuan. Nak bukak akuan amanah pun tak tahu macam mana nak memerintah negeri,. Setakat Pergi Ofis pukul 8.00 pagi balik pukul 5.00, kulup sakah pun boleh jadi MB.

kulupSakah said...

anonymous,
1. suruh MB Zambri tarik balik 999 tu kalu ia mencabul hak melayu, agak Zambri berani tak?atau takde telo..er..telo masin..

2.terengganu kaya minyak tapi di bawah pemerintahan BN ia jatuh negeri termiskin di semenanjung (sila rujuk fakta RM7)

3.pergaulan bebas yg mcm mana tu? yg macam cium mat bollywood tu ke yg mcm peluk michelle yeoh tu? atau raba2 bontot kat kelab hotel ..hihi!

4.ketika samy vellu berkata dalam parlimen satu masa dulu "AlQuran boleh bina jalanraya ka?" seluruh MP Bn termasuk Amano menepuk meja setuju..(sila cari hansard parlimen dulu2)bodoh kalau asyik nak disuap je..

5.memang tak reti sebab tak berpengalaman..tak penglaman makan komisen kapal selam, sukhoi. tak reti bawak 5 juta dolar ke Australia

mantahir said...

aku pulak kalau jumpa taiko, aku pancung dia,

paloi bin mulau said...

cik anon

teman dengor dulu2 ader sultan melayu pajak singapore sampai la ni tak balik2 dah muahahahaha

amno ganu dapat royalti bilion2 sejak 70an tapi ganu negri plg miskin di malaya. teman dengor sana melayu 30% je muahahahahha

dgn sbb pergaulan bebas le rosmah jeles tak sudah kat ziana. sampai rambut kembang ziana pun dicopynya muahahahahha

teman penah baca dlm paper org putih imam besor had-hari kata org islam patut dibenar murtad kalau depa tak suka islam. mike tanya imam besor tu betoi ka muahahahhaha

amno telampo ceghodik sampai lembu pun ditipunya muahahahha kenyang lembu kena suap rm50 deme tido tepi jalan

dino_yp@yahoo.com said...

50 tahun jasa2 PKR kepada melayu...(epilog untuk kulupSakap)
1.nothing.

kulup ludin said...

baghaalll..PKR tak sampai 50 tahun lagi...

Jerry said...

When one conceives the issue at hand, I have to agree with your endings. You intelligibly show cognition about this topic and i have much to learn after reading your post.Lot's of greetings and I will come back for any further updates.

Term papers