Friday, February 6, 2009

Harussani vs Nik Aziz?

Harussani kata engkar perintah Sultan maknanya DERHAKA,
Nik Aziz kata kerajaan Perak KERAJAAN HARAM!


kalau ada debat untuk Harussani dan Nik Aziz membentangkan hujah masing2 secara langsung di tv best kan?

syaratnya: LIVE dan bukan kerbau moderatornya..

23 comments:

kulatlapok said...

salam Bro:

Sandiwara kini bermula.

KING CAI said...

harusani berkata: Daulat Tuanku!

Sultan menjawab: Jilat jubo aku!

Derhaka hanya pd ibu bapa dan Tuhan!
Sultan bukan lagi pemerintah!
Yang memerintah Malaysia adalah Raja paklah!
Kalau begitu Sultan jadi apa? Sultan hanya jadi badut pemerintah!

Anonymous said...

MCM MANA NAK SUH HARUSMONEY TU BERDEBAT NGAN TUAN GURU NANTI HARUSMONEY TU MINTA DUIT MANA NAK CARI? DIA KALAU TGK DUIT SEMUA JALAN...JANJI KEPENTINGAN DIA ADA

maun said...

Hadis mana, firman mana ko ambik Harussani oi. Jangan main-main yob, siksaan ulama dengan siksa orang awam macam teman di akhirat nanti tak sama.Nanti dapat pulak gelaran ulama jahat. Kalau kuat sangat Melayunye pegang le pepatah Melayu
Raja Adil Raja Disembah
Raja Zalim Raja DiSanggah

Nizar bukan derhaka dia cuma menyanggah. Salahkah menyanggah atau dalam bahasa lembutnye ..cuma mengingat. kalau Jebat menyanggah kerana Abang Tuahnye, Nizar lagi hebat...menyanggah Raja kerana mempertahankan hak rakyat dan undi rakyat.Apa punya turr. Lembu punya susu, sapi dapat nama. Rakyat dah tentukan dalam PRU yang lalu bahwa PR adalah pilihan mereka, alih-alih MB dari BN akibat acara DUN lompat yang mengkhianati amanah rakyat. Kalau anak jantan, beradu ditengah gelanggang, buat fresh election, baru adil.

lanterajiwa said...

Ceramah Perdana Penjelasan Isu MB Perak

Tarikh : 8 Februari 2009 ( Ahad )

Masa : 9.00 malam

Tempat : Markaz PAS Chenderong Balai, Perak.

Yang memberi ucapan :
Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Perak Dato' Seri Nizar Jamaludin

Ceramah berhubung dengan kemelut politik di negeri Perak.

Semua harus hadir...

Nevada said...

orang-orang macam nik aziz dan haji hadi lah yg masuk dalam golongan ulul amri minkum. sebab mereka ni taat kpd Allah. tahajud tak tinggal. selalu berdakwah. menegakkan islam.ikut sunnah nabi.

berapai ramai pemimpin yg buat cam tu? kalau setakat designated head of islam, tapi halal haram tak jaga, bukan termasuk dalam ulul amri. ini budak sekolah arab tingkatan satu pun tahu.

yg menjadi masalah apabila ulama duit yg buat tafsiran sedemikian semata-mata nak cari makan. makanlah kau batu panas dalam neraka kelak!!!!!!

Anonymous said...

GELAK BACA KOMEN NEVADA YANG BODOH ITU



- MAT PI

anwar ibrahim said...

bodohnya orang penjilat PR ni,
depa memang bodoh!

nik aziz tu sapa? hanya orang tua nyanyok saja..

harussani sapa?

nik aziz tak leh lawan harussani

mengong tol

pemandu teksi said...

Hehehe.!! Maka barangsiapa yg masih memliki isteri-steri dari kalangan wanita umno mahupun puteri2 umno, maka ceraikanlah mereka2 kalian dengan talak 3..!

Anonymous said...

UMNO NGAN HARUSSANI TU SAMA JE NGAN UMNO.....

N,AJIS said...

mmg dah tertutup akal dorg ni.. :-D tok guru korang tu baik. dorg solat.. tp bila ada kepentingan politik, yg haram dihalalkan... yg salah dibenarkan. sb ada kepentingan. kejap cakap camni, esok plak cakap lain. tp sb korg dh anggap dorg tu wali, apa bleh buat. Kalo sultan korang hina. tp kalo aku sekeh kepala tok guru korang marah plak.. hahaha.. kene hormat ek? kepala abah ko la hormat org tk menggunakan agama. lum tentu g dorg tu masuk syurga. tp neraka dh tentu dah sb suke memfitnah n memecah belah ummah... munafik..

joko said...

hidup rasuah!hidup gamuda

Anonymous said...

Dapat dalam blog Puan Ainon.....

Ada-ada sahaja: Mamak Bendahara

Saya pernah makan pagi dengan seorang profesor sejarah yang kepakarannya adalah dalam hal-ehwal sejarah Perak.

Beliau memberitahu saya, seorang mufti yang namanya terkenal dan lama bertahan pada jawatannya pernah meluluskan wang RM2 juta dari tabung wang zakat untuk kegunaan peribadi orang istana di negeri mufti itu.

Hmmm... Barulah saya faham mengapa berlaku dalam lipatan Sejarah Melayu, ada raja tidak berkenan dengan mamak Bendahara yang amanah.

Puan Ainon :

http://universitipts.com/index.php/site/comments/ada_ada_sahaja_mamak_bendahara/

KING CAI said...

Pencacai-pencacai UMNO bertaubatlah! Kamu semua akan ditanya tentang segala perbuatan kamu! Bertaubat lah!

Anonymous said...

Mengapa Nizar Harus Letak Jawatan

mb-11Perlembagaan Persekutuan dalam artikel 43(2)(a) jelas menyatakan bahawa Yang Dipertuan Agong berhak melantik ketua eksekutif yang telah mendapat sokongan majoriti Dewan Rakyat. Benar dakwaan Nizar mengatakan bahawa Sultan bertindak atas nasihat beliau sebagai ketua kerajaan. Ini termaktub di dalam artikel 40(1) dan 40(1A) yang terdapat didalam perlembagaan. Namun Nizar harus membaca Artikel 40(2)(a), (b), dan (c) bersama. Ini kerana ia jelas menyatakan hak esklusif Sultan yang boleh bertindak sendirian tanpa mengikuti nasihat beliau di dalam perkara membabitkan perlantikan ketua kerajaan (selagi beliau mematuhi provisio dalam 43(2)(a)), kedua baginda mempunyai kuasa untuk TIDAK MEMBUBARKAN DEWAN PERWAKILAN (Parliament atau DUN Negeri), dan terakhir memanggil semua Raja-raja untuk mesyuarat Majlis Raja-raja.

Berikut merupakan provisio yang terdapat dalam Perlembagaan Persekutuan tetapi berdasarkan Akta Interpretasi, ia diaplikasi kepada semua perlembagaan negeri kerana perlembagaan negeri mesti sama dengan perlembagaan persekutuan. Berbalik kepada perlembagaan di Perak, Artikel 16 Fasal 7 Perlembagaan Negeri Perak menyebut seseorang anggota majlis selain MB (Menteri Besar) memegang jawatan atas perkenan Sultan. Dengan lain perkataan, MB tidak boleh dipecat. Klausa ini telah disalah tafsir oleh pemimpin dan penyokong Pakatan pembangkang. Benar seorang Menteri Besar tidak boleh dipecat oleh Sultan jika Menteri Besar itu masih mempunyai sokongan majoriti Dewan perwakilan. Tetapi jika keadaan sebaliknya, Sultan mempunyai hak untuk memecat MB.

Anwar Ibrahim

KING CAI said...

Pencacai UMNO jangan guna nama orang lain la. Kalau takdak teloq pi ambik telor ayam kampong dalam reban dua bijik bubuh dalam seluar spendar hang. Mak pak hang takdak bubuh nama samaran ka? Dah la bangral orang kampong dok cerita pasai sultan depa cerita pasai agong, dungu sungguh! Bodo pasai Banyak makan rasuah, kalau SB yang tulih bodo macam tu memang patut la, pasai SB memang bodo. Cakap omputeh Special Bodo(S.B), cakap melayu Istimewa Bodoh! kah kah kah!

Anonymous said...

ya Allah..korang tau ke sape salah sape tak?kpd sedara2 ke yg terlibat ni..insaf2 la..kita same2 la doa agar Allah tunjukkan kebenaran..bknnye dgn cara tuduh menuduh ni..ni sampai tahap menghina plak dah..harussani ke..nizar ke..sultan ke..sama2 la kita berdoa..bkn nak sebelah sesapa..tp pikirla..org yg kita sokong tu layak ke kita ckp dia dipihak yg benar..doalah agar tuhan tunjukkan kebenaran..Aminn.

Anonymous said...

dulu bn naik..kita yg sokong..PKR naik pun sbb rakyat yg sokong..jd pikir2kan lah..harussani ckp taat kat sultan mungkin sbb dia tak tau siapa sultan perak sebenarnya..tp kita ni tau ke apa yg sebenarnya berlaku?tau ke kita siapa BN n PKR ni?kita boleh pasti ke yg nizar tu bkn puppet DAP?kita tau ke yg BN tu tulus dlm memerintah?kita semua ni dh kabur..terlalu taksub dgn keperibadian pemimpin yg tak pasti sejauh mana keikhlasan diorang..buat la solat hajat..mintak dgn Allah agar malaysia dijauhi dari fitnah..

Anonymous said...

satu lg..cukup2 la memfitnah org tu..terutama ulama'..kalau ada bukti buat aduan..bkn memfitnah mcm ni..benda ni semua kaum baca..apa agaknya kaum lain pikir kalau diorang terbaca yg umat islam kt negara ni boleh fitnah ulama' Islam dgn senangnya tanpa sebarang bukti..ya Allah ya Tuhanku..kau ampunkan lah dosa2 ku dan jauhilah diriku dari segala fitnah..Amin.....

Sifuo said...

Assalamualaikum ...

Nak perbetulkan sikit kes..ni.
Dato sri Harussani tu adalah Ulama yang benar,ape yg dikatakannya adalah benar....

Sultan adalah Pemerintah..dan Juga khalifah di muka bumi ni..

Perdana Menteri Adalah Pemimpin..


Selepas Kewafatan rasulullah sudah tidak ada nabi lagi,Hanya tinggal sahabat2nya dan Umat2nya Untuk meyambung warisannya...fikir la skit..Aku ni bukan nak bekup BN dan bukan nak Bekup PAS.Tapi biar betul2 jgn main tuduh jer.allah maha Melihat...Subhana'allah..

Sifuo said...

Sebenarnya kita org melayu dipergunakan oleh rakyat Kafir kerana sume tu adalah Impian mereka ingin mentadbir negara malaysia ni...Kalau rakyat melayu ni bersatu dah tentu kerajaan melayu ni xkan mundur..

Bayangkan Orang melayu beragama islam baring atas jalan bagi menghalang kereta sultan..orang kafir akan ketawa dan berkata ..Bodohnya orang melayu,Mudah sangat dipergunakan...Tak ke maluuuu...Astaqfirullahhh...alzim..

Sifuo said...

Kenapa Nak porak-peranda kan bangsa melayu,bangsa Islam...

Kat palestine tu lagi teruk
berjuang habis-habisan menentang Israel.

Kita kat malaysia perang sesama sendiri, ape dah jadi.....

Dunia2..dah nak kiamat...
Allah saja yang tahu....

Dalam 40 hadis ada mengatakan bahawa pada tanda2 kecil kiamat "Umat Islam Akan Berpecah Belah serta mengikut haluan Masing-masing.

Sifuo said...

Cuba la terima MB baru ni..Kita tgk dulu cara pentadbiran dia klau x ok kita Undi org lain.....

Kan Allah Telah Ajar Hambanya Sifat sabar,