Monday, February 2, 2009

MISTERI HANTU KOPEK...


Kecik2 dulu kalau main pada waktu senja sampai tak ingat nak balik, orang tua akan menyakat kite mengatakan nanti disorok oleh hantu kopek...
sebenarnya nak suruh balik sebab dah masuk Maghrib..
tapi ada jugak kite dengar cerita bebudak dulu hilang sampai satu kampung cari tak jumpe..akhirnya selepas 'ghostbuster' melayu dipanggil kita akan terjumpa budak ni tertidur atau kebingungan di celah2 pokok atau di tempat2 yang sebenarnya tak susah dicari pun...dan budak ni pun akan berkata yang dia nampak orang2 sedang mencarinya tapi tak boleh buat apa2..

AWAS! HANTU KOPEK muncul semula...antara yang pernah jadi mangsa disorok hantu kopek ni ialah Bala, Ayah Pin, Saifulliwat, 2 Adun PKR Perak,
Mengapa mereka disorok hantu kopek ni tak tahulah..ia masih misteri!

Hantu Kopek ni khabarnya dibela oleh orang Pekan! ada juga yang mengatakan orang Pekan ni yang dibela Hantu kopek ni...

10 comments:

Isa said...

Ha..ha..ha.. Bro,

Dah lama tak dengar pasal hantu kopek ni... ujud lagi ya... wa ingat 20 - 30 tahun dulu je..

Ingatkan dalam zaman millenium ni takda dah, rupanya ada lagi yea... Pekan mana tu Bro...

Pekan rabu ke...? Pekan Senayan..? Pekan ada banyak Bro... ada landmark tak...?

tepet said...

kagum den ni...pandai pulak antu kopek ni pilih mangso..... hik hik hik

maun said...

Macam kenal je Hantu Kopek ni. Dekat mana dia sorok mangsa dia

mountdweller said...

Hantu kopek. Memang hantu kopek suka menyorokkan budak-budak. Tapi tak tahu pula di zaman ini orang tua pun kena sorok. Agaknya hantu dah puas main-main dengan budak kot? Sekarang orang tua pula jadi sasaran. Tapi pelik juga, orang tua yang bermasalah saja yang kena sorok.

kulupSakah said...

kata orang,kopek tu masam bisa bikin ketagih macam lembu ketagih garam (bukan lembu GERAK)..hendaklah kamu lari dari hantu kopek ini seperti kamu lari dari singa..
LARILAH BIARPUN SAMPAI KE NEGARA MONGOLIA!!

maun said...

Salam KS,

Macam hadis Rasul Melayu je bunyinye atau ini Hadis Hadhari. Jangan kamu hampiri Hantu Kopek, menjadi wajib menjauhinya, kalau darurat, ambik sekadar mencukupkan hidup tapi hukumnye makruh menghampiri haram kerana keburukan telah nyata dan kebaikannya boleh beransur-ansur menjadi keburukan. Kata lain, dari tak berdosa jadi berdosa, elok-elok menjadi manusia dah menjadi badut, elok-elok jadi wakil rakyat dah jadi rakyat, dah elok tido dirumah suka pulak tido dilokap, dah ada 29 kerusi DUN lepas ni silap-silap 1 kerusi pun tak ada.

rajauda said...

HE, HE, HE, HE, HE...... SERAM CITE NI.... KENA CARI DUKUN HANTU NI.

mama nisaanur said...

pak din,

ni hantu kopek moden. hantu kopek ni cucuk botok..

kotak14 said...

bangg....
Hantu kopek tu bra dia saiz apa?ke tak pakai bra?

kulupSakah said...

budak pekan penternak hantu kopek tu je yg tau berapa saiz dia