Thursday, February 12, 2009

ape khabor kampung teman?

ape khabor Peghak
ape khabor kampung teman
ape khabor Sayong apa khabor Bukit Chandan
ape khabor bot penambang
dulu tambangnye sekupang bawak basikal tambah sekupang
kayuhle kami ke Kg Jenalik bawah istana
lalu Clifford lalu Malay College

ape khabor lakse kuale dan ais kacang
udoh lame tak ziarah makam Tok belah apak di Sayong
guru tasawuf Raja Mude yang mangkat dulu
Tok belah mak pulak bekaih pekerja istana
teringat teman jatuh basikal di Masjid Ubudiah

mungkin ade yang terjatuh di tempat yang sama kemarin
disembur gas dan dikejar topi merah dengan belantan

ape ceghite hari ni
ape ceghite nizar
ape ceghite zambri
dua embi di satu negeri
ape ceghite lompat parti
ape ceghite Sultan

..ape ceghite negeri Perak
tanah tumpah darah teman!

10 comments:

cyberboron said...

ceghitenye ... tumpo

Aku oku! said...

sedih baca tulisan ini. terasa2 seperti berada di tepi kuala semasa hari mantai tahun pertama..... do u still remember? zaman susah tak de duit... he he he he....

ummu asiah said...

teman-teman pekena laksa dgn cendoi di gerai makan tu..lepas tu ada kawan teman2 belanja mkn dkt tepi sungai sedap..

la ni terasa mcm kuala kangsar dah jadi mcm kmpg sendiri..bulan 4 kena balik kmpg 5 hari..dah ada keluarga angkat kat sana..

zambry kata nizar dah insaf sebab nak pindah rumah..

al amin said...

catatan manusia ber uwang.

no many no talk. kata kata para perwakilan UMNO

ketahuailah saudara ku
politik wang itu benar,
rampas kuasa cara colek dan tipu itu benar,
cakap berbeli-belit itu benar.

Anonymous said...

entahla kulup,
dengar cerita ramai yang kena import dari luar masa demonstrasi dulu. orang kk duduk kat rumah, lepas jumaat semua balik, yang sebuk orang luar yang diimport. sama je la jugak kat mahkamah hari ni, orang peraknya takdak sorang pun!
clifford kk tu sekolah aku gak tu, masa azidin dgn idris jadi pengetua.

Pyanhabib said...

habeh lu selongkar. surat kabo lama la, gila-gila la... (part surat kabo tu, patut kuar kat muka depan harakah, ha!)

kulupSakah said...

oitt.. tu yang baru ada lagi..

cicit kulup sakah said...

umah opah kt sayong pn dah bkn org peghak yg dok..bendang blakang umah dah ade jln tar..ingat kecik2 kt kg kena buli ngan abg2 sedara bila time balik kg..tp semua tu dah jd bahan arkib peribadi je...

kulupSakah said...

woit..sape suroh kamu komen kat sini? membuli tu memang keroje kami..adatlah yg besor buli yg kecik...

cicit kulup sakah said...

he he he he